Χριστιανισμός και Αντίληψη

Πήγα το προηγούμενο Σάββατο με την οικογένεια (σύζυγο και δύο παιδάκια του δημοτικού) στην Μαλακάσα, στο Adventure park. Για όποιον δεν ξέρει, είναι χώρος όπου τα παιδιά αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους με σκαρφάλωμα, περπάτημα σε γέφυρες σε μεγάλο ύψος, ολίσθηση με τροχαλίες, κλπ.


Ηταν εκεί επίσης μία ομάδα επισκεπτών που αποτελείτο από έναν ιερέα 40-45 χρόνων, έναν κύριο σαν γιουβαρλάκι και δύο κυρίες. Μαζί τους είχαν καμμιά δεκαριά παιδιά, από 8-9 έως 16-17 χρονών. Ηταν προφανές ότι ήταν παιδιά τουλάχιστον κατηχητικού. Δύο από τα παιδιά άκουσα να τα προσφωνούν «Μακάριε» και «Φιλόθεε», και ο τόνος στην συμπεριφορά τους ήταν εφάμιλλος του Bernie Lomax.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση, και αποτέλεσε το ερέθισμα να γράψω αυτό το άρθρο, είναι η παντελής έλλειψη αντίληψης στα παιδιά αυτά. Αποδείχτηκε δύσκολο να συγκρατήσουν και να εφαρμόσουν τρείς κανόνες (Πάντα ένας από τους δύο κρίκους ασφαλείας ασφαλισμένος, Δύο άτομα μόνο πάνω στην εξέδρα, Δεν ξεκινώ την αποστολή αν δεν τερματίσει ο προηγούμενος).
Λοιπόν, η απόλυτη μπαχαλοποίηση. Εβγαζαν και τους δύο κρίκους ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με πτώση, και ξεκινούσαν στην τροχαλία πριν απομακρυνθεί ο προηγούμενος, με αποτέλεσμα να τρακάρουν πάνω στις εξέδρες. Ο επιτηρητής τραβούσε τα ανύπαρκτα μαλλιά του.
Χρειάστηκε να ρίξουν την ταχύτητά τους σχεδόν στο μηδέν για να επιβιώσουν. Αυτό που λέμε «Δεν κάνει λάθη αυτός που δεν κάνει τίποτα». Και να μην μιλήσω για αυτή καθ’ εαυτή την δεξιότητα να περπατήσουν σε ένα ξύλινο γεφυράκι που ταλαντώνεται, και γενικά σε ο,τιδήποτε δεν είναι περπάτημα σε άσφαλτο.
Να παραδεχτώ ότι η δεξιότητα αυτή είναι κάτι που αν δεν το έχεις εξασκήσει, δυσκολεύεσαι στην αρχή. Που ούτε και αυτό -κατ’ εμέ- δικαιολογείται. Αλλά το χειρότερο είναι η -ανύπαρκτη- ταχύτητα προσαρμογής σε συνθήκες λίγο πιό πέρα, λίγο πιο απαιτητικές από το να τραγουδάς «Είμαι χριστιανόπουλο και πάω στην εκκλησιάάάά…»
Καθόμουν και τα παρατηρούσα, και με έπιασε θλίψη. Παιδιά που θα μπορούσαν να βγάζουν σπίθες, είχαν την ατυχία να βρεθούν σε ένα περιβάλλον όπου τους γίνεται μία διαρκής λοβοτομή. Για να κάνεις ένα παιδί να πιστεύει σε πράγματα που ένας ώριμος και κριτικά σκεπτόμενος εγκέφαλος τα θεωρεί ασυζητητί μυθεύματα, πρέπει να του στερήσεις ακριβώς αυτό: την κριτική σκέψη. Και πως θα το μαντρώσεις αυτό το μυαλό;
– Θα του κόψεις την επικοινωνία με ότι θα μπορούσε να το αποσπάσει. «Οχι καφετέρια!» Συχνάζουν και παιδιά αθέων και αντίχριστων. Αλήθεια, γιατί δεν τα προωθούν επί τουτου προς τα εκεί, ώστε να μπορέσουν τα χριστιανόπουλα να πείσουν τα παιδιά των πλανημένων για την αλήθεια του θεού;
– Θα του μπουκώσεις το μυαλό με διδαχές-παραβολές-τραγούδια-ρητά-ψαλμούς-προσευχές. Τι διάολο; Δεν μπορεί το μυαλό να είναι απεριόριστο! Κάποια στιγμή θα φανεί «δεν χωράει άλλα», και έτσι είσαι σίγουρος ότι δεν θα εμφιλοχωρήσει η άποψη του αντίχριστου.
– Θα του καλλιεργήσεις ένα φόβο για ο,τιδήποτε έξω από «την ζεστή μας φωλιά». Είναι άγριος ο κόσμος αγαπητό μου παιδί! Αστους αυτούς! Εμείς αυτά ξέρουμε και πιστεύουμε και είμαστε καλά! Αστους να τραβάνε τον δρόμο τους!
Πάνω σε αυτό το τελευταίο, αξίζει να δείτε -όσοι δεν έχετε δει- την ταινία «Truman Show». Εχουν καλλιεργήσει επί τούτου στον Τρούμαν την φοβία για την θάλασσα, και αυτός μένει εξ’ αιτίας της φοβίας αυτής στο νησί που γεννήθηκε, και ποτέ δεν έχει πάει παραέξω. Χρειάστηκε να κάνει την υπέρβαση, για να μπορέσει να μπει στην βάρκα και στο τέλος να δει την αλήθεια.
Ετσι και το χριστιανόπουλο του κατηχητικού. Η φοβία και η παράλογη πίστη, έχουν φυτευτεί με την κατήχηση στα ανυπεράσπιστα μυαλά. Και η «λοβοτομή» χρειάζεται ώστε μεγαλώνοντας να μην μπεις στην βάρκα που θα σε πάει στην αλήθεια. Η αντίληψη δεν μας χρειάζεται. Τι κι αν έχει κάποια μειονεκτήματα, όπως το να μην είναι εύκολο να περπατήσεις σε μιά ξύλινη ταλαντευόμενη γέφυρα, σιγά, ζούμε και χωρίς αυτό…

Advertisements

33 Responses to Χριστιανισμός και Αντίληψη

  1. Ο/Η fidelio λέει:

    Συγνώμη κιόλας ,αλλά τι σχέση έχει η ξυλινη ταλαντευόμενη γεφυρα με τον Χριστινισμό; Εδώ υπάρχουν ανθρωποι υποτίθεται μορφωμένοι που πετάνε όλο χοντράδες, δεν έχουν αισθηση της πραγματικότητας κλπ κλπ.

    Νομίζω λίγο τραβηγμένο το παράδειγμα…

  2. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    Για να νεκρώσεις ένα μυαλό ώστε να γίνει πουρές και να μην αποβάλλει το παράλογον της θρησκείας, έχει και παρενέργειες. Οπως η μείωση των δεξιοτήτων και των αντανακλαστικών.
    Μην μου αντιστρέφεις την φορά των συνεπαγωγών, καθένας που έχει μυαλό πουρέ δεν σημαίνει ότι προέρχεται ντε και καλά από το κατηχητικό, εε!

  3. […] Το άρθρο έχει δημοσιευτεί στο ιστολόγιο Comte de Toulouse, όπου γίνεται ο […]

  4. Ο/Η qatar λέει:

    Μου είπαν να είμαι ευγενικός, αλλά φοβάμαι δεν άντεξα και πολύ. Τέτοια αηδιαστικά λιβελογραφήματα με βγάζουν από τα ρούχα μου. Τουλάχιστον άλλαξε τον τίτλο σε «αθεΐα, σε κάνη να νιώθεις υπερόπτης μέχρι σίχαμα. Δοκιμάστε την. Δώρο η αποβλάκωση μέχρις αηδίας. Εγγύηση εξασφαλισμένη. Εάν δεν έχετε εξασφαλισμένα αποτελέσματα, δώρα μία παρλαπίπα να μασουλάτε τι ωραίοι ως έλληνες που δεν είμαστε ζουλού και εγώ άθεος καλός παπάδες χαζοί κατηχητικό γιαγιά με το ζόρι με κουβαλά εκκλησία βίωμα κακό μνήμες απέχθειες μία λαμπάδα στον άγιο που μ’ έκανε ωραίο και σπουδαίο» Ώστε ο ιερέας ήταν γιουβαρλάκι, εσύ ο πανηλίθιος τι υβρίδιο πιθήκου άραγε να είσαι.

  5. Ο/Η Αόρατη Μελάνη λέει:

    Πολύ φοβάμαι ότι δίνω κάποιο δίκιο στον προηγούμενο σχολιογράφο. Είναι όντως εξοργιστικό για έναν θρήσκο να διαβάσει ένα κείμενο γραμμένο σε τέτοιον τόνο. Όπως ξέρετε είμαι ενάντια στην όξυνση των πνευμάτων, και το ύφος του άρθρου δεν με βρίσκει σύμφωνη.

    Επί του θέματος τώρα, έχω κι εκεί αντιρρήσεις.

    Προσωπική μου άποψη είναι ότι τα παιδιά μάλλον ήταν ήδη χαμηλής αντίληψης πριν τα βάλουν στο κατηχητικό.

    Αμφιβάλω αν η χριστιανική κατήχηση θα μπορούσε να μειώσει την αντιληπτική ικανότητα ενός παιδιού ανώτερης ευφυίας. Για τη μέση ευφυία παίζεται το πράγμα – υποθέτω ότι εξαρτάται από το είδος της κατήχησης. Έχω φίλη που πέρασε από κατηχητικό και είναι άθεη και μια χαρά άνθρωπος από πλευράς αντίληψης κι ευελιξίας.

    Νομίζω λοιπόν ότι το περιστατικό υποδηλώνει ενδεχομένως μια σχέση μεταξύ κατήχησης και χαμηλής αντίληψης (ενδεχομένως να είναι και σύμπτωση), αλλά δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι αν είναι σχέση αιτίου-αιτιατού. Βρίσκω το συμπέρασμά σου προκατειλημμένο.

  6. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    @qatar
    1. Ο ιερέας δεν ήταν γιουβαρλάκι, ο σφουγγοκολάριός του ήταν. Μην παραποιείς τα λεγόμενά μου.
    2. Δεν είμαι υβρίδιο πίθηκου, είμαι μετάλλαξη, όπως όλοι μας. Εκτός και αν εσύ είσαι απευθείας απόγονος του Αδάμ, πάω πάσο.
    3. Εχω κάνει σε κατηχητικό, και δεν χρειάζομαι τρίτους να μου πουν αν γίνεται πουρεδοποίηση του εγκεφάλου, το έχω δει και μόνος μου.
    4. Το εάν έχω εμπέσει στην αμαρτία της υπεροψίας, το ερευνώ. Και δεν απορρίπτω οποιονδήποτε ισχυρισμό, αν δεν τον ερευνήσω. (ελπίζω να το έπιασες το υπονοοούμενο 😉

    @Αόρατη Μελάνη
    Σεβαστώτατες οι δικές σας πεποιθήσεις επί της ουσίας. Πάντως δεν θεωρώ ότι πρόκειται για «λιβελογράφημα», ούτε ότι ο τόνος και το ύφος είναι ακραία.
    Πιθανόν η ποιότης του υλικού (hardware) του παιδικού εγκεφάλου να παίζει ρόλο στο πόση πουρεδοποίηση (…τελικά έμεινε η ορολογία…) θα γίνει στο παιδί. Οπωσδήποτε όμως το πρόσημο της επιρροής είναι θετικό προς αυτή την κατεύθυνση.

  7. Ο/Η qatar λέει:

    Διαφωνώ καθέτως και οριζοντίως με την τελευταία παράγραφος. Το περιστατικό είναι αποκύημα της φαντασίας του καθικιού λιβελογράφου, καθότι βλέπει μόνο αυτά που θέλει και δεν έχει μάτια δια τα’ άλλα, και επίσης υποδηλώνει αδιαμφισβήτητα ότι είναι υβρίδιο σκουληκιού. Θα παρακαλούσε την άγια σκουληκανταρέα του ιπτάμενου μακαρονιού να τον κάνει γιουβαρλάκι, αλλά οι αμαρτίες του πολλές.

  8. Ο/Η Γιατρός Του Ικα λέει:

    Gatar είπες:»Μου είπαν να είμαι ευγενικός…»
    Ποιοί αν επιτρέπεται σου το είπαν αυτό;
    Παρεπιπτώντως διαφωνώ κι εγώ με το συμπέρασμα του Κόμη.
    Θεωρώ ότι η συνεπαγωγή που υποκρύπτει (θρησκευτική κατήχηση=μείωση της γενικότερης αντιληπτικής ικανότητας) είναι φορτισμένη με αρνητική προκατάληψη και κατά συνέπεια άδικη αλλά αυτό δεν δικαιολογεί το υβριστικό ύφος της τοποθέτησής σου.Μην ξεχνάς ότι σ’αυτό το χώρο είσαι φιλοξενούμενός του και οι βασικοί κανόνες της ανθρώπινης συνύπαρξης προύποθέτουν όταν ερχόμαστε οικειοθελώς σε ένα χώρο για να σχολιάσουμε να είμαστε κόσμιοι και αν διαφωνούμε να δείχνουμε τη δύναμη της θέσης μας μέσω των επιχειρημάτων μας.
    Αντίθετα εσύ τον είπες καθίκι,υβρίδιο σκουλικιού και πιθήκου,πανηλίθιο,σίχαμα,αποβλακωμένο μέχρι αηδίας.Τόση πιά χριστιανική αγάπη πως να την αντέξει κανείς;Μπράβο,τα κατάφερες να εκτονωθείς στο ίντερνετ.Πως νοιώθεις τώρα;
    Δεν έχεις επιχειρήματα με τα οποία θα μπορούσες να του καταδείξεις το λάθος του;Αν μη τι άλλο αυτό το είδος αντίδρασης δικαιώνει την προκατάληψη του Κόμη.

  9. Ο/Η Αόρατη Μελάνη λέει:

    Αυτό που αιτιολογεί την προκατάληψη του κόμη, για μένα, είναι το γεγονός ότι έχει περάσει ο ίδιος από κατηχητικό. Έχω παρατηρήσει ότι οι άνθρωποι που καταπιέστηκαν, με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, από την θρησκεία, αντιδρούν πιο έντονα και γίνονται πιο εύκολα ειρωνικοί και καυστικοί. Το βρίσκω κατανοητό μεν, αλλά δεν βοηθά τον διάλογο.

    Ειλικρινά, δεν μπορώ να κατηγορήσω τον qatar επειδή εκτονώνεται, τη στιγμή που ο ίδιος ο αρθρογράφος κάνει μεταξύ άλλων ακριβώς αυτό.

    Ελπίζω ο διάλογος να επανέλθει στο θέμα αφήνοντας στην άκρη τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς.

    Εγώ είμαι σίγουρη ότι το περιστατικό είναι αληθινό, τουλάχιστον στα βασικά του στοιχεία, επειδή γνωρίζω τον αρθρογράφο. Αυτό που δεν ξέρω – και που θα είχε ενδιαφέρον να συζητηθεί – είναι το υπόβαθρο των παιδιών αυτών.

    Ενδεχομένως να ήταν παιδιά από κάποιο ίδρυμα, είτε ορφανοτροφείο είτε ίδρυμα για παιδιά με ειδικές ανάγκες, και γι’ αυτό να ήταν όλα τους χαμηλής αντίληψης (δεν λέω ότι τα ορφανά έχουν χαμηλή νοημοσύνη, ίσως όμως η ζωή στο ίδρυμα να μην τα βοηθά να αναπτύξουν αρκετά αυτήν που έχουν).

  10. Ο/Η Batcic λέει:

    Θα διαφωνήσω κι εγώ με το συμπέρασμα του Κόμη, όχι τόσο ως προς το αν ισχύει, όσο στο ότι δεν παραθέτει επιχειρήματα για να στηρίξει την σχέση μεταξύ κατήχησης και μειωμένης αντίληψης.

    Η διαφορά όμως είναι ότι απλώς διαφωνώ ως προς τις διατυπώσεις. Επί της ουσίας, και απευθύνομαι σε εσένα κυρίως Qatar, δεν έχεις παρά να επισκεφτείς οποιαδήποτε εκκλησία και να μιλήσεις με τα παληκάρια που δουλεύουν εκεί μέσα, ως βοηθοί ή δεν ξέρω τι άλλο! Είτε το θέλεις είτε όχι (και το ξέρω ότι θα γίνω προσβλητικός), οι τύποι αυτοί είναι ο ορισμός των ζαβών της κατήχησης!!!

    Όσο για τον φουκαρά τον Φιλόθεο, χωρίς αλλαγή ονόματος, δύσκολα τον βλέπω να βρίσκει γκόμενα πριν τα 45. Ο Μακάριος μπορεί τουλάχιστον να ζητήσει να τον φωνάζουν Μάκη…

  11. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    LOL batcic για το τελευταίο!
    Είστε η πάστα των αθέων που δεν έχει συναναστραφεί οικογένειες που η ζωή τους γυρίζει σαν δορυφόρος γύρω από τον ιερέα της ενορίας. Αυτόν τον ωραίο «κύκλο», και τα παιδιά που κάνουν τα πιέζουν να αποκτήσουν το ίδιο πράο ύφος και ομιλία, με την ανάλογη κλίση της κεφαλής, σαν τον Σαμαρά ένα πράγμα που μιλάει για τον λάο που πληγώσαμε.
    Τα παιδιά τους:
    1. Είτε πουρεδοποιούνται
    2. Είτε έχουν φόντα , αλλά από την συμπίεση πέφτουν στα ψυχοφάρμακα
    3. Είτε κάνουν την επανάστασή τους και φτάνουν μέχρι πρόεδροι των ομοφυλοφίλων Ελλάδος (τό ‘πιασες και αυτό το υπονοούμενο qatar, εεε;)
    Τα παραπάνω είναι προσωπικές διαπιστ΄΄ωσεις από τους κύκλους της μητέρας μου (Ζωή, κλπ.)

  12. Ο/Η sfrang λέει:

    Υποψιάζομαι ότι ήταν παιδιά εκκλησιαστικού ορφανοτροφείου, στα οποία δόθηκαν ονόματα όπως Μακάριος, Φιλόθεος κτλ., αφού δεν υπήρχαν γονείς να τους δώσουν όνομα. Επίσης, δεν πιστεύω ότι αρκεί να πηγαίνεις μια φορά την εβδομάδα στο κατηχητικό και να σε χαζέψουν, έχω πάμπολλα παραδείγματα (εκτός από τον εαυτό μου) που έπαιρναν αφορμή από τα λεγόμενα του κατηχητή και του κάνανε δύσκολες ερωτήσεις. Αυτός απαντούσε με το κλασικό: «Δεν ρωτάμε τέτοια πράγματα!»

    Ένα παιδί που ζει όλη την εβδομάδα στη γειτονιά και στο σχολείο, δύσκολα επηρεάζεται στην θρησκόληπτη κατεύθυνση από 1-2 ώρες με έναν υποψήφιο θεολόγο ή, έστω, ένα παπά. Στο ορφανοτροφείο όμως αναγκάζονται τα φουκαριάρικα να ακούν ολημερίς τις θεόπληκτες κουβέντες και, λογικά, χαζεύουν…

    Γενικά όμως, πολύ ενδιαφέρον το κείμενό σου!

  13. Ο/Η qatar λέει:

    Έλα τώρα ρε Κόμη, που σου φταίει το κατηχητικό που βγήκες σκράπας. 🙂

    Μπάι δε γουέι, εκτός από σκράπες, φαίνεται είσαστε και απατεώνες. Η νέα ανάρτηση στο ευλόγιον της άθεης τρομάρα σας κάνει μπάμ από χιλιόμετρα ως απάτη. Ότι θα επιστρατεύατε και τους λιακοπουλαίους της αλλοδαπής δεν το περίμενα. Το ΥΣΕΕ έπαψε να παράγει έργον εθνικόν? Καλή διασκέδαση εδώ:
    http://www.tektonics.org/harpur01.html

  14. Ο/Η Αόρατη Μελάνη λέει:

    τι θέλει να πει ο ποιητής με το προηγούμενο σχόλιο? εξηγήστε μου και μένα, όλα τα μαθαίνω τελευταία.

  15. Ο/Η Αόρατη Μελάνη λέει:

    Α κάτσε, το έπιασα, θέλει να πει ότι το άρθρο του Φραγκόπουλου είναι αντιγραφή ξένου άρθρου, και επίσης ότι είναι ανακριβές. Νομίζω όμως ότι αυτό θα έπρεπε να γραφτεί στα σχόλια εκείνου του άρθρου, εδώ είναι εκτός θέματος.

    Θα απαντήσω εδώ, κι αν μεταφερθεί εκεί η κουβέντα, θα τα ξαναπώ εν ανάγκη κι εκεί.

    Κοίταξε, quatar, οι ομοιότητες στους μύθους των Χόρους και Ιησού είναι γνωστές από πολλές πηγές, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κανείς αντιγραφέας επειδή αναφέρθηκε σ’ αυτές. Για την ακρίβεια των στοιχείων καλό θα είναι να αναφερθείς κι εσύ σε δικές σου πηγές, αλλά στο μπλογκ του Φραγκόπουλου, ώστε να μπορεί να σου απαντήσει.

    Παρεμπιπτόντως, η συντακτική ομάδα του ιστολογίου Αθεϊα δεν έχει καμμία σχέση με τους έλληνες εθνικούς. Όχι ότι έχει σημασία αυτό, μια που το ανέφερες όμως ας το ξεκαθαρίσουμε.

  16. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    @sfrang
    ΟΚ, το πιθανολογώ. Είμαι ο τελευταίος που θα επιμείνω σε δογματισμούς (τό ‘πιασες και αυτό, φιλε qatar;). Μπορεί να ήταν ορφανοτροφείο και όχι κατηχητικό. Αλλωστε δεν έκανα διατριβή φίλε batcic για να παραθέσω στοιχεία, είναι θέμα προσλαμβανουσών παραστάσεων.
    Μεγάλωσα έχοντας συναντήσει στην εφηβεία μου πολλές-πολλές θεούσες οικογένειες, και έζησα την ενηλικίωση παιδιών τέτοιων οικογενειών. Δεν καταθέτω στο δικαστήριο για να «παραθέσω επιχειρήματα». Από την εμπειρία μου, αυτά τα παιδιά α) είτε λοβοτομήθηκαν και τα ξέχασε η κοινωνία β) είτε απέκτησαν πλείστα ψυχολογικά προβλήματα γ) είτε επαναστάτησαν και διέρρηξαν τις σχέσεις τους με τον χώρο (sic).

    @all
    Η συσχέτιση παίζει σε όλα τα επίπεδα. Αν ένα παιδί έχει αντίληψη και τσαγανό, επαναστατεί και δεν κάθεται να ακούει παπαρδέλες στο κατηχητικό. Οπότε δεν έχουμε «μείωση αντίληψης από το κατηχητικό», αλλά «παραμονή στο κατηχητικό των ατόμων που δεν έχουν αντίληψη».

    @qatar
    Για την σελίδα που παρέθεσες:
    Ολοι οι πυροβολημένοι είναι αντικείμενα κριτικής και, αν θέλεις, και χλευασμού.
    Παρότι δεν σε θεωρώ εχθρό μου, «Ο εχθρός του εχθρού μου δεν είναι φίλος μου». Για κάποιους που πιστεύουν στον Δία μεταφυσικώς, μπορώ να αποφανθώ ότι είναι χειρότεροι από εσένα. Για κάποιους που απλά θαυμάζουν υπέρμετρα τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό, έχω περισσότερη κατανόηση.
    Το ότι κάποιοι σε κάποιο θέμα έχουν παρόμοια άποψη, σε καμμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι μπορείς να τους τσουβαλιάσεις. Επειδή εγώ και ο περιπτεράς της γειτονιάς μου είμαστε βάζελοι, αυτό δεν κάνει εμένα περιπτερά ή τον περιπτερά οικονομολόγο. Αλλά η λογική ποτέ δεν ήταν το δυνατό σημείο ενός χριστιανού, και μάλιστα στρατευμένου ομολογητή.
    Οτι θα υπερασπίζεσαι μέχρις εσχάτων αυτό που ο συνδυασμός γεγονότων και λογικής δείχνει ότι είναι μύθος, χωρίς να αφήνεις περιθώριο επιχειρηματολογίας, δείχνει ότι το μυαλό σου είναι παστωμένο (αυτό είναι λίγο διαφορετικό από το πουρεδοποιημένο). Καληνύχτα.

  17. Ο/Η Σωκράτης λέει:

    Η θρησκεία έχει κάποια θεμελιώδη προβλήματα (άλυτα), όμως δεν είναι ο χριστιανισμός που μείωσε τις δυνατότητες των νεαρών παίδων.
    Ο τρόπος ζωής ίσως έχει σχέση. Αν ζουν σε μια κοινότητα, της όποιας μορφής, που όλη μέρα προσεύχεται ή δεν ηέρω ‘γω τι κάνει, μπορεί να περιμένει κανείς ότι τα παιδιά θα έχουν μείνει πίσω σε κάποιες δεξιότητες.
    Και σε μια άθεη κοινότητα με νευρωτικό τρόπο ζωής θα μπορούσαν να αναμένονται ανάλογες βλάβες.
    Οι θρησκείες, αυτές καθ’ αυτές, δεν έχουν φτάσει να καταστρέψουν μπαλαρίνες, τεχνικούς της ΝΑΣΑ ή ποδοσφαιριστές. Ευτυχώς.

  18. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    Αυτό εννοώ καλέ μου Σωκράτη. Για να φας την φόλα, πρέπει να σου δώσουν κουτόχορτο για να μην την αποβάλλεις. Κάτι σαν τα ανοσοκατασταλτικά, όταν κάνεις μεταμόσχευση νεφρού.
    Δεν είναι ευθέως ο χριστιανισμός που σε κάνει ηλίθιο. Είναι η «μη σκέψη» που σου επιβάλλουν προκειμένου να μην τον απορρίψει ο εγκέφαλός σου.

  19. Ο/Η Qatar λέει:

    @ «Νομίζω όμως ότι αυτό θα έπρεπε να γραφτεί στα σχόλια εκείνου του άρθρου, εδώ είναι εκτός θέματος.»

    Αυτό έκανα, αλλά ο «παρδαλοντυμένος αγύρτης» (έτσι του αρέσει να τον προσφωνώ και ‘γω χατίρια δεν χαλάω) δεν το δείχνει. Μόνον χάνους να χειροκροτούν.

    Μαζί με όλα τα υπόλοιπα, θάψατε και την επιστημονική μέθοδο 100 μέτρα κάτω από την γη, σε άγνωστη τοποθεσία. Θλίβομαι.

  20. Ο/Η Αόρατη Μελάνη λέει:

    Μόλις άφησα σχόλιο στου Φραγκόπουλου όπου μετέφερα τα δυο σχετικά δικά σου σχόλια. Ελπίζω ότι θα δημοσιευτεί και θα μπορέσει να γίνει επιτόπου συζήτηση.

  21. Ο/Η sfrang λέει:

    Το μαυροντυμένο υποκείμενο που γυρνάει στα blogs με διάφορα ονόματα και χυδαιολογεί, φυσικά δεν πρόκειται να το φιλοξενήσω στο δικό μου blog. Μόνο όταν μεταμορφώνεται σε σεμνή θεούσα και γράφει ευπρεπώς, αφήνω να περάσει κάποιο από τα ασυνάρτητα σχόλιά του.

    Με την ευκαιρία, όποιος κατάλαβε (μόνο αυτός θα μπορούσε) ότι αυτά που γράφω στα blog μου είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας και συγγραφής, είναι κορόιδο. Αρκεί να διαδοθούν τα από αιώνων γνωστά για να καταλάβουν οι άνθρωποι, ποια κοροϊδία υφίστανται από το σχολείο, το στρατό και τις δημόσιες υπηρεσίες, μέχρι τα πανεπιστήμια και τους πολιτιστικούς οργανισμούς.

    Και μόνο τα κείμενα του Κέλσου και του Πορφύριου να επαναλάβει κάποιος (που είχαν απαγορευτεί με απόφαση οικουμ. συνόδου και νόμο του Ιουστινιανού), αρκεί για να καταλάβουν όλοι, τι είχαν αντιληφθεί ήδη τον 3ο-4ο αιώνα οι διανοούμενοι για το μηχανισμό πλουτισμού και εξουσίας που συγκροτήθηκε στο όνομα του Χριστούλη.

    Ο ηλίθιος περιφερόμενος χυδαιολόγος ελπίζει να εξασφαλίσει με τις χυδαιολογίες του ακόμα μερικά μεροκάματα, μέχρι να τον βγάλουν στη σύνταξη!

  22. Ο/Η Qatar λέει:

    Παραδαλοντυμένε αγύρτη, εσύ με έμαθες να βρίζω. Άξιος καθηγητάκος της απέραντης αμάθειας. Μη το ξεχνάς αυτό. Και επί πλέων, βρίζω μόνο ως ανταπάντηση στις βρισιές σου. Όσο για τις θεούσες και άλλες βλακείες, γνωστό των πάντων ότι δεν σβήνεις μόνο τα δικά μου σχόλια, αλλά και πλείστων άλλων που δεν ταιριάζουν στις δικές σου στερεότυπες αντιλήψεις. Το δε συγκεκριμένο άρθρο είναι μία συρραφή από απάτες όχι μόνο στο πρωτότυπο, αλλά και εσύ έβαλες το χεράκι σου να το κάνεις ακόμα πιο λαμπρό και ένδοξο. Ξέρεις τι εννοώ, και σου το επισήμανα στο σχόλιο μου.

  23. Ο/Η Spiral λέει:

    Κάποτε έμενα σε μία μικρή επαρχιακή πόλη. Πήγαινα γυμνάσιο θυμάμαι και είχα αρκετές φίλες από το σχολείο οι οποίες δίνανε καθημερινά το παρόν σε μία ορθόδοξη αδελφότητα. Η αδελφότητα στεγαζόταν σε ένα κτίριο δίπλα σε μία εκκλησία, η οποία ήταν πολύ κοντά στο σχολείο όπου πήγαινα.

    Οι κοπέλες που πηγαιναν εκεί ήταν πολύ έξυπνα κορίτσια θυμάμαι. Τα πήγαιναν εξαίσια στο σχολείο, στα μαθήματα, στα σπόρ…Φυσιολογικά παιδιά, χωρίς να δείχνουν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά.

    «Σου αρέσει εκεί που πας; Περνάς καλά;» ρώτησα σε κάποια φάση μία από τις φίλες μου.

    Ήταν η εποχή που είχα αρχίσει να αντιλαμβάνομαι τον κόσμο γύρω μου, να σχηματίζω απόψεις, να προσπαθώ να μάθω πως λειτουργούσε η – έστω κλειστή – κοινωνία που ζούσα.

    Δίστασε να μου απανήσει στην αρχή.

    «Εμμ…Ωραία είναι. Πάμε κατασκήνωση, κάνουμε δραστηριότητες…»

    Παύση.

    «Θέλεις μήπως να έρθεις να δεις;»

    Ήμουν περίεργη. Είπα ναι. Οπότε μετά το σχολείο αποφασίσαμε να περάσουμε μία βόλτα.

    Χτυπήσαμε την πόρτα. Μας άνοιξε ένας κύριος μεσήλικας. Χαιρέτησε τη φίλη μου. Με κοίταξε από πανω μέχρι κάτω. Αισθανόμουν ότι με περνούσε ακτινογραφία.

    «Φοράς παντελόνι…»

    Έμεινα να κοιτάω σαν ηλίθια.

    «Φοράς παντελόνι, δεν μπορείς να μπεις.»

    ΤΙ; Επειδή φοράω παντελόνι δεν γίνεται να μπω έστω να δω τι γίνεται εκεί μέσα;

    «Πήγαινε να φορεσεις φούστα και μετά έλα»

    Η φίλη μου με πήρε και φύγαμε. Στο δρόμο είμασταν και οι δύο σιωπηλές. Σε κάποια φάση γυρνάει και μου λέει:

    «Δεν αντέχω άλλο.»

    Την κοίταξα έκπληκτη.

    «Τις προάλλες» μου λέει «μου ήρθαν κάτι περιεργες σκέψεις. Σκεφτόμουν κάποιον…»

    Δίστασε ξανά. Σαν να ντρεποταν να μου πει.

    «Πες μου. Δε χρειάζεται να κρύβεσαι από μένα. Δε θα σε κρίνω.»

    «Να…μάλλον μου αρεσει κάποιος. Και σκεφτόμουν ότι τα αισθήματα αυτά είναι φυσιολογικά. Πήγα στην αδελφότητα και εκμυστηριεύτηκα αυτά που ένοιωθα. Αλλά…»

    Άρχισε να δακρύζει.

    «Μου είπαν ότι αυτά που σκέφτομαι είναι αφύσικα. Να τα αποβάλλω. Να μην έχω συναισθήματα. Ότι θα πάω στην κόλαση. Ότι τα συναισθήματα που έχω είναι σατανικά. Ότι ο πονηρός μου βάζει ιδέες.»

    Η φίλη μου άρχισε να κλαίει γοερά. Την πήρα από το χέρι και πήγαμε σε ένα πάρκο πιο δίπλα να κάτσουμε.

    «Θέλεις να μου μιλήσεις γι αυτά που περνάτε εκεί μέσα;»

    «Τι να σου πω…Σκέφτομαι ότι αυτά που μας λένε δεν έχουν λογική, δεν είναι φυσιολογικά. Δε νοιώθω ο εαυτός μου εκεί μέσα. Αλλά από την άλλη…Είναι ο φόβος της τιμωρίας.»

    Της ζήτησα να μου εξηγήσει τι εννοεί.

    «Μας λένε ότι εάν αμαρτήσεις με οποιονδήποτε τρόπο θα πας στην κόλαση. Εάν αισθάνεσαι…έρωτα ας πούμε πρέπει να σταματήσεις να το σκέφτεσαι γιατί είναι παγίδα του διαβόλου, να σε απομακρύνει από την εκκλησία.»

    «Γιατί μου είπες ότι περνάς καλά και να έρθω μαζί σου να δω τι κάνετε;» τη ρώτησα.

    «Ήθελα να δω εάν εσύ, κάποιος που μπορεί ίσως καλύτερα από εμένα να δει την κατάσταση, εάν έβλεπες κάτι αφύσικο, κάτι το οποίο είναι λάθος. Γιατί εγω το βλέπω και το αισθάνομαι, αλλά αισθάνομαι τόσο μα τόσο αδύναμη που σχεδόν δεν μπορώ να αντιδράσω. Και δεν ξέρω πλέον καν αν αυτά που νοιώθω βγαζουν νόημα…»

    Είχα αποσβολωθεί. Δεν ήταν δυνατόν. Το κορίτσι που ήξερα, που πάντα ήταν γελαστό, που φαινόταν και φερόταν φυσιολογικά είχε ένα μυστικό, τόσο σκοτείνο που ούτε να το φανταστώ δεν μπορούσα.

    «Όταν σου τα είπαν αυτά, εσύ τι έκανες;» ρώτησα.

    «Αυτό που μου είπαν. Δε θέλω να πάω στην κόλαση. Τα κατέπνιξα όλα μέσα μου. Αλλά δεν αντέχω πλέον. Τα σκέφτομαι συνέχεια, τα συναισθήματα μου ειναι πολύ δυνατά, τι θα κάνω;; Νοιώθω τόσο χάλια…Όταν ήμουν πιο μικρή άκουγα ότι η γυναίκα δεν πρέπει να φαίνεται για να μην κολάζει. Δεν έπινα γάλα, δεν τρεφόμουν σωστά για να μην ψηλώσω και πίεζα το στήθος μου για να μη μεγαλώσει, για να μη δίνω στόχο και κολάζω.»

    Δεν πίστευα στ’αυτιά μου.

    «Στην κατασκήνωση έπρεπε να σηκωνόμαστε στις 6 το πρωι για προσευχή. Προσευχή, προσευχή, προσευχή, αυτό κάναμε όλη μέρα. Μία φορά μία κοπέλα φόρεσε φόρμα και τη διώξανε με τις κλωτσιές. Δηλαδή δεν την διώξανε, αλλά της φέρθηκαν τόσο άσχημα που πήρε 3 η ώρα το βράδυ τηλέφωνο κλαίγοντας στους γονείς της να έρθουν να την πάρουν. Μία αλλη φορά βρήκαν εσώρουχα μίας άλλης κοπέλας που ήταν…καταλαβαίνεις…»

    Κοκκίνησε. Έπρεπε να την πιέσω για να συνεχίσει.

    «Να ήταν πως να το πω…Σέξι. Την έβαλαν μπροστά σε όλο το κόσμο και της είπαν ότι όταν πεθάνει και παει στην κόλαση, ο διάβολος θα την έχει κρεμασμένη από τη γλώσσα.»

    «Γιατί μένεις εκεί, εφόσον αισθάνεσαι τόσο άσχημα;» – εύλογη η απορία μου.

    «Δεν…δεν μπορώ να φύγω. Είναι σαν κλειστό κύκλωμα. Εάν πας να φύγεις, θα πέσουν πάνω σου να σε φάνε. Δεν μπορείς να φύγεις.»

    Δε θα σας πω τι έγινε μετά – δεν έχει σημασία κι όλας. Άτομο το οποίο έχει δηλητηριαστεί τόσο πολύ με το φόβο των ενοχών και της αιώνιας τιμωρίας θεωρούσα ότι όντως θα ήταν δύσκολο να ξεφύγει. Θα σας πω ότι είναι μία απο τις πολλές ιστορίες που έχω ζήσει. θα σας πω ότι δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία. Θα σας πω ότι η αδελφότητα ακομα υπάρχει και λειτουργεί κανονικα, σαν να μην έχει περάσει μέρα από τοτε.

    Η φίλη μου τελικά κατάφερε να πολεμήσει τους φόβους και τις ενοχές της και να καταφέρει να αρχίσει να ζει κανονικά. Πάντα την σκέφτομαι και χαίρομαι πάρα πολύ γι αυτήν. Σκέφτομαι όμως και τα υπόλοιπα παιδιά που ζούσαν εκεί μέσα και με πιάνει έντονα ένα αίσθημα κλειστοφοβίας, σαν να μην μπορώ να αναπνέυσω.

    =) Σας ζητώ συγνώμη για την έκταση του κειμένου μου, αλλά διαβάζοντας αυτά που γράφεται θεώρησα ότι θα έπρεπε να καταθέσω και τη δική μου εμπειρία.

    Και πριν κλείσω, θα ήθελα να πω ότι οι χαρακτηρισμοί και οι βωμολοχίες που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν κάποιοι εκ των συμμετεχόντων, δε νομιζω οτι ταιριάζουν στο πνέυμα του πολιτισμένου διαλόγου. Όπως επίσης και ότι ο καθένας πιστεύει όπου θέλει και η γνώμη και οι πεποιθήσεις του είναι απόλυτα σεβαστές και όχι αντικείμενο χλευασμού. Από μόνος του ο καθείς μπορεί να δει, να ακούσει και να κρίνει τι είναι σωστό και τι όχι. Οι λοιποί χαρακτηρισμοί ας περιττευουν. Ευχαριστώ.

    Spiral

  24. Ο/Η Γιατρός Του Ικα λέει:

    Πάντως επειδή αρκετοί από μας (τον Qatar δεν τον λαμβάνω υπόψιν μου πλέον,απόδειξε το ποιόν του πέραν πάσης αμφιβολίας) πήραμε τον Κόμη απ’τα μούτρα πρέπει να πούμε και του στραβού το δίκιο.
    Η εκκλησιαστική εκπαίδευση και γενικότερα η θρησκευτική διαπαιδαγώγηση στηρίζεται στην άνευ όπων αποδοχή του δόγματος όπως αυτό εκφέρεται από τους φορείς της εκκλησίας και προάγει την υποταγή στην ιεραρχία και τη συμμόρφωση με τους κανόνες χωρίς μεγάλα περιθώρια απόκλισης.
    Λοιπόν τι νομίζετε,αυτού του είδους η διαπαιδαγώγηση συμβάλλει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης;Tης αμφισβήτησης;Στην ανάπτυξη πρωτοβουλίας και κοινωνικών ή ατομικών δεξιοτήτων;Αν ένα παιδί βρεθεί στο επίκεντρο μιάς τέτοιας διαπαιδαγώγησης δεν είναι πιθανό να αναπτύξει δυσπροσαρμοστικές συμπεριφορές σαν αυτές που παρατήρησε ο Κόμης στο επεισόδειο που αφηγείται;
    Είναι τελικά τόσο αστήρικτα και εκτονωτικά αυτά που γράφει;Δεν είναι καιρός να πούμε σε σχέση με το θέμα της ομηρίας των παιδικών ψυχών από τη θρησκεία τα σύκα-σύκα και τη σκάφη-σκάφη;
    Το θέμα δεν είναι αν η θρησκευτική διαπαιδαγώγηση οδηγεί νομοτελειακά στην παραγωγή παιδιών με έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων ή χαμηλή προσαρμοστικότητα αλλά το ποιός είναι ο ανθρώπινος τύπος που προάγει η θρησκευτική διαπαιδαγώγηση.

  25. Ο/Η Qatar λέει:

    Αυτό να κάνεις. Να μην δέχεσαι σωστές απόψεις ούτε να διασταυρώνεις τα στοιχεία σου με άλλες πηγές, αλλά καλοδεχούμενες είναι μόνο αγυρτείες, απάτες, βρισιές, και υπεροψίες. Αν η απάτη στο πρωτότυπο δεν επαρκεί, καλά κάνεις και βάζεις ένα χεράκι να το καλλωπίσεις ως προς το πλησιέστερο με τα στερεότυπα σου. Ο σκοπός αγιάζει το μέσον, και ο Μέγας Λιακό +ευλογισον+ υμών μουχαχαχαχα

  26. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    @qatar
    Δεν πιστεύω να κάνεις κατάχρηση της φιλοξενίας μου …

    @Spiral
    Η ιστορία της αδελφής μου καρμπόν, ομάδες Ζωής και κατασκηνώσεις Βραώνας, ~1975.
    Αυτοί που μιλάνε σαν τον κύριο κατάρ, ή δεν ξέρουν, ή ξέρουν και επιδοκιμάζουν το πνίξιμο των εφηβικών ψυχών σε αυτά τα κολαστήρια.
    Αν θέλεις, το ωραίο σου σχόλιο μπορώ να το αναρτήσω σαν ξεχωριστό άρθρο.

  27. Ο/Η Spiral λέει:

    Κόμη, μπας και ήταν η αδελφή σου αυτή η φίλη μου; 😛 Μάλλον όχι, είμαι μαλλον αρκετά μικρότερη απο εκείνη. Πάντως αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι η διαχρονικότητα σε τέτοιου είδους καταστάσεις παραμένει.

    Μακάρι ο κύριος Κατάρ να μην γνωρίζει το τι πραγματικά γινεται εκεί μέσα. «Το περιστατικό είναι αποκύημα της φαντασίας του καθικιού λιβελογράφου, καθότι βλέπει μόνο αυτά που θέλει και δεν έχει μάτια δια τα’ άλλα» γραφετε μεταξύ άλλων κύριε Καταρ – αλήθεια, όλα αυτά τα πέρα για πέρα πραγματικά γεγονότα που σας περιέγραψα, τα δάκρυα στα μάτια της φίλης μου, το αίσθημα κλειστοφοβίας και πνιξίματος, ο δημοσιος εξευτελισμός και η φοβέρα «θα πας στην κόλαση», πώς μπορεί να είναι λιβελογράφημα; Πώς γίνεται να θεωρείτε αποκυήματα φαντασίας το γεγονός ότι καταστρέφονται παιδικές ψυχές, για πάντα ίσως;

    Και άυτά «τα άλλα», ποια ακριβώς είναι; Διότι η υποφαινόμενη, η οποία καλώς ή κακώς έχει ζήσει και μεγαλώσει σε οικογένεια και περιβάλλον που κάποτε επέβαλλε τη θρησκεία (και όλα τα παρελειπόμενα) σχεδόν με τη βία, μόνο αυτά τα «αλλα» δεν έζησε, παρά καταστάσεις και γεγονότα άρρωστα και μη ανθρώπινα.

    Ίσως να είναι ο τρόπος που μερικοί άνθρωποι αντιλαμβάνονται την «ηθική», το «καλό», το «ενάρετο» και το «πρέπον»; Ίσως μετέφρασαν λάθος το λεγόμενο «κατά τας γραφάς;» Πιστέψτε με αγαπητέ κύριε Κατάρ, σέβομαι απόλυτα την αποψή σας (όσο ακραία κι αν μου φαίνεται), αλλά έως ένα σημείο. Και γνωρίζω αρκετά πράγματα (κυρίως από προσωπικές εμπειρίες) ώστε να σας βεβαιώσω, ότι αυτά τα «άλλα» που λέτε υπάρχουν μόνο για να χαϊδεύουν τα αυτιά μας. Έχω ζήσει το ενάρετο και το ορθόδοξο χριστιανικό, έχω ακούσει για το θεό της αγάπης και έφτασα σε σημείο να τον μισώ αυτόν τον θεό και να τον θεωρώ ψεύτη και απατεώνα. Και όλα αυτά επειδή ως παιδί κατάφερε ο κύκλος «σας» – όχι μόνο εμένα, αλλά και πολλά άλλα άτομα γύρω μου – να εμφυσήσει τρόμο, φόβο και συμπλέγματα ενοχών.

    Θα καλούσα τον κύριο Κατάρ να μου απαντήσει σε όλα αυτά. Πάντα με την πρέπουσα ευγένεια και σεβασμό στο συνομιλητή. Ας μου πει ποια είναι αυτά τα «αλλα» και εάν είχε ιδεά το τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω του – εάν εχει ακούσει για παρόμοιες καταστάσεις και εάν ναι, τι έκανε γι αυτό.

    Όσο για το σχόλιο μου monsieur de Toulouse, εννοείτε έχετε την άδεια να το δημοσιεύσετε. Ίσα ίσα σας το συνιστώ. Είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να αρχίσει ο κόσμος να βλέπει την άλλη, την «σκοτεινή» αν θέλετε πλευρά της θρησκείας της αγάπης…

  28. Ο/Η Qatar λέει:

    Για να το λες εσύ που έχεις πείρα με αυτά τα παραθρησκευτικά κυκλώματα έτσι θα είναι, αν και εγώ δεν βασίζομαι στις γνώμες των άθεων, ειδικά αυτών που πέρασαν από το κατηχητικό. Εγώ δεν έκανα κατηχητικό, δεν μπορώ να ξέρω. Απλώς εναντιώθηκα έντονα στο άρρωστο υπεροπτικό ύφος του άρθρου, και η δικαιολογία ότι μικρός πέρασε από το κατηχητικό δεν μου αρκεί. Επίσης μάχομαι την κάθε αρλούμπα που γράφει ο κάθε βλαμμένος αγύρτης στο διαδίκτυο, και απεχθάνομαι τους βλαμμένους που θα πάνε να χειροκροτήσουν την κάθε αγυρτεία χωρίς δεύτερη σκέψη. Έτσι και ενώ στην αρχή μου άρεσε ο Ντόκινς, όταν όμως ακούω συνεχώς τα άνοστα αστεία του «δεν πιστεύω να υπάρχει κανείς θεολόγος στο ακροατήριο» και οι χάνοι από κάτω να χαχανίζουν αυτάρεσκα, μου την σπάει αφάνταστα και έχει πέσει πολύ στην εκτίμηση μου. Αυτό βέβαια εσάς δεν σας ενόχλησε στο παραμικρό, έτσι και εγώ σας αφήνω να συνεχίζετε να καγχάζετε με τις αρλούμπες και τις απάτες του κάθε λιακό που θέλει να γεμίσει την τσέπη του. Αρκετά ασχολήθηκα με σας τους πρώην θρησκόληπτους και νυν αθεομαχόμενους. +ευλόγησον+ την χαζομάρα σας.

  29. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    Ηταν καρμπόν με σένα, όχι με την φίλη σου. Η αδελφή μου κλώτσησε εγκαίρως και την γλύτωσε. Η φίλη της, μία όμορφη κοπέλα, πάνω στην εφηβεία της και στις ανησυχίες, ήλθαν οι θεούσες δεσποινίδες με τους κώτσους να δαιμονοποιήσουν ότι αγνότερο έχει μια εφηβική ψυχή. Για να μην τα πολυλογώ, στο τέλος έπεσε στα ψυχοφάρμακα και καταστράφηκε η ζωή της.
    Το κείμενό σου θα το δημοσιεύσω σε λίγες μέρες (να το χτενίσω και ορθογραφικά 🙂

  30. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    @καταρ
    Δεν τον ξέρω τον κύριο Ντόκινς. Μιλάω για τα βιώματα και τις εντυπώσεις τις δικές μου.
    Η ζωή μου κοντά και μέσα σε «κύκλους», μου δίνει το δικαίωμα να εκφράζομαι για αυτά. Και νομίζω έχω τηρήσει κόσμιο ύφος. Συμφωνείς;

  31. Ο/Η Ao Sora λέει:

    Τι να σας πω, παιδιά, εγώ πήγαινα και κατηχητικό και Χριστιανική Ένωση (υπάρχουν κάποιες διαφορές σε αυτά τα δύο για όσους γνωρίζουν) από μικρή, αλλά ουδέποτε ένοιωσα να καταπιέζομαι. Πλέον παίζω στα δάχτυλα οποιοδήποτε δόγμα και θεωρεία της πίστεώς μας, αλλά αυτό δεν με εμπόδισε να έχω ένα ανοιχτό μυαλό (και δεν είναι δική μου άποψη αυτή!) και να σπουδάσω, να μορφωθώ, να μάθω πολλές ξένες γλώσσες, να ζήσω τη ζωή μου γενικότερα. Πήγα σε κατασκηνώσεις και εκδρομές, ακόμη και στα χιόνια με φούστα(!), αλλά πήγα και πενταήμερη στην Γ’ Λυκείου και ταξίδια στο εξωτερικό, όπως και πολλά άλλα κορίτσια στις ομάδες. Πολλές από εμάς φοράμε παντελόνι στην καθημερινή μας ζωή και φούστα στην ομάδα και στην εκκλησία. Αυτό το ξέρουν και οι υπεύθυνες, αλλά δεν μας λένε τίποτε. (Μεταξύ μας, το παντελόνι μού φαίνεται πολλές φόρές πιο σεμνό από μία μίνι προκλητική φούστα, ε;)

    Αυτό που θέλω να πω είναι ότι έχουν αλλάξει οι καιροί πλέον και τα πράγματα είναι πολύ πιο χαλαρά απ’ότι ίσως να θυμάστε πολλοί απο εσάς (αυτό το λέω, γιατί είμαι πολύ νεαρή ακόμη και έχω.. φρέσκιες εμπειρίες από το χώρο!). Ακριβώς επειδή είδαν ότι αν συνέχιζαν με την αυστηρότητα θα έχαναν τα παιδιά, πλέον δεν σου λένε τίποτε ( για παράδειγμα, μερικά κορίτσια που δεν ήξεραν ερχόντουσαν κάποιες φορές με παντελόνια, αλλά δεν τα έδιωχναν, αντίθετα, αν ρωτήσεις και τις ίδιες, θα σου πουν ότι δεν αισθάνθηκαν άβολα), ενώ όσον αφορά τις σχέσεις αγοριών-κοριτσιών, το μόνο που λένε είναι όχι στις προγαμιαίες σχέσεις και, ΟΚ, είναι μία σεβαστή άποψη, αν και παραδέχονται ότι είναι δύσκολη η εφαρμογή της. Γι’ αυτό και αν έχετε παρατηρήσει, πολλοί της εκκλησίας παντρεύονται μεταξύ τους, ακριβώς γιατί έχουν τις ίδιες απόψεις επί του θέματος και ξέρουν ότι ο ένας θα σεβαστεί τον άλλο μέχρι το γάμο, ο οποίος και γίνεται σε αρκετά νεαρή ηλικία. Αλλά βεβαίως αυτά είναι προσωπικά θέματα του καθενός και απολύτως σεβαστά.

    Γενικώς, είχα κάποιες αντιρρήσεις για κάποια θέματα εκεί, αλλά οι όλες μου αναμνήσεις είναι καταπληκτικές και βεβαίως γνώρισα πολύ καλές φίλες μέχρι σήμερα. Βεβαίως θα μου πείτε εσύ είσαι η εξαίρεση, υπήρξες τυχερή και δεν σε καταπίεσαν. Εντούτοις, ποτέ δεν συνάντησα κάποια που να μου είπε ότι καταπιεζόταν ή που όταν δεν ξαναπήγε εκεί, έπεσαν όλοι πάνω της. Ξέρω άτομα που σταμάτησαν να πηγαίνουν είτε κατηχητικό είτε ένωση και πήραν… άλλους δρόμους (άλλοι κάπνιζαν, άλλες έμειναν έγκυες και παντρεύτηκαν, γενικώς αντίθετα πράγματα απ’ότι τους έλεγαν), αλλά έχουν ωραίες αναμνήσεις, ειδικά από κατασκηνώσεις (στη μία από αυτές που πήγα εγώ, επιτρεπόταν η φόρμα, όταν κάναμε αθλήματα) και εκδρομές.

    Τέλος πάντων, συγγνώμη και για το εκτενές σχόλιο, αλλά ήθελα να εκθέσω τη δική μου γνώμη και τις δικές μου εμπειρίες επί του θέματος. Τελικά, ε, οι εποχές αλλάζουν και εκεί που στα πρωτοχριστιανικά χρόνια έπρεπε η γυναίκα να φοράει μαντήλι στην εκκλησία, τώρα και με παντελόνι να πας (στις περισσότερες τουλάχιστον!) ούτε που σου δίνουν σημασία. O tempora, o mores!

  32. […] Εμπειρία από χριστιανική αδελφότητα Το παρακάτω κείμενο δημοσίευσε η spiral σαν σχόλιο στο άρθρο “Χριστιανισμός και Αντίληψη&#822… […]

  33. Ο/Η ufo λέει:

    Αυτο που βλεπω και με εξοργιζει ειναι οτι και οι δηλωμενοι αθεοι ειναι το ιδιο φανατισμενοι με τους θρησκευομενους. Μοδα ειναι θα περασει. Ειναι εξοργιστικο να αποκαλεις γιουβαρλακι οποιονδηποτε συνανθρωπο σου. (αθεο η ενθεο ) υπρβολικο η ψευτικο τα χαμηλης νοημοσυνης των παιδιων. Εκτος αν ηταν παιδια με ειδικες αναγκες που τα περιθαλπουν καποια χριστανικα σωματεια. Αλλα κι ετσι το συμπερασμα κακοπιστο και αστειο. Αν ενας αθεος μεταχειριζεται μια τετοια λογικη για να δειξει την ανωτεροτητα του συγνωμη αλλα προτιμω εναν θρησκευομενο. Για να υποστηριξουμε την αθεια μας η την θρησκοληψεια μας πρεπει να εχουμε ηδη ενα καλο iq. οχι φτηνα και ψευτικα τεχνασματα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: